Välitysyhteydenotto vapaaehtoistoiminta yksittäinen käynti Avustajahaku tulee jättää kolme arkipäivää ennen tarvetta. Valitettavasti emme pysty vastaamaan myöhemmin tulleisiin pyyntöihin. Avustajahakuja ei oteta vastaan myöskään silloin, kun palvelunumero on suljettu. Huomioi seuraavat asiat, kun haetaan vapaaehtoista avustajaa yksittäiseen käyntiin: • Yksittäinen käynti voi olla, esimerkiksi asiointikäynti lääkäriin, kauppaan, tapahtumaan • Vapaaehtoinen tulee käynnille aina tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin • Käyntiin liittyvät tiedot kannattaa antaa mahdollisimman tarkasti – se helpottaa vapaaehtoisen hakua sekä vapaaehtoisena toimimista käynnillä • Selvitä etukäteen, miten kohteeseen kuljetaan ja miten se maksetaan tai sisältyykö käyntiin, esimerkiksi sisäänpääsy- tai lippukuluja • Asiakas maksaa vapaaehtoiselle 7 € kulukorvauksen käteisellä (mielellään tasaraha), mikäli toisin ei ole etukäteen sovittu Tilatessasi asiakkaan puolesta: • Tarkista, että asiakas on myös itse halukas ottamaan vapaaehtoisen avustajan • Ilmoita asiakkaalle etukäteen 7 € kulukorvauksesta/ käynti (mielellään tasaraha) • Ilmoita, hoitaako asiakas raha-asioita itsenäisesti vai onko hänellä edunvalvonta Lisätietoa vapaaehtoistoiminnasta: Haen vapaaehtoista Muista myös perua avustajahaku, jos tarve muuttuu. Avustajahaun voi perua palvelunumeroon 02 251 8549 ma-to klo 9–12. Avustajakeskuksen alueohjaaja on yhteydessä sinuun tai yhteyshenkilöön viimeistään silloin, kun vapaaehtoinen on löytynyt. Alueohjaaja ottaa yhteyttä myös silloin, jos vapaaehtoista ei löydykään. Yksittäinen käynti Asiakkaan tiedot Asiakkaan (avustettavan) yhteystiedot: Nimi: Puhelinumero tai sähköposti: Syntymävuosi: Katuosoite: Postinumero: Asuinkunta: Yhteyshenkilö, jos on eri kuin asiakastiedoissa (nimi ja puhelinnumero): Asiakkaan vamma ja / tai sairaus (esimerkiksi liikunta, muisti, näkö, kuulo, puhe): Käytössä olevat apuvälineet: Milloin avustajan tarve on päivämäärä Minne ollaan menossa ja mihin aikaa siellä tulee olla paikalla: Avustajatarpeen kesto (arvio riittää): Milloin ja missä tulee avustajan olla paikalla (merkitse kellonaika): Miten kohteeseen kuljetaan (kelataksi, tavallinen taksi, kävellen, julkisilla kulkuneuvoilla) Jääkö asiakas kohteeseen vai saatetaanko hänet myös takaisin kotiin? Kulukorvauksen maksaa joku muu, kuin asiakas (esimerkiksi läheinen, edunvalvoja), ilmoita hänen yhteystietonsa tässä: Tietojen tarkistus Tilauksen tehnyt, jos joku muu kuin asiakas (nimi ja puhelinnumero) Merkitse rasti ruutuun: Olen tutustunut vapaaehtoisen yksittäisen käynnin hakuohjeisiin (edellä) ja täyttänyt kaikki tarvittavat tiedot oikein. Muistan myös perua avustajahaun, jos tarve muuttuu.